2012. október 15., hétfő

Kedvenc vámpírjaim (csajok)


Kellett némi átfutási idő, de megszültem a kedvenc női vámpír szereplőimet. Nem volt egyszerű menet, a pasikat könnyebb volt kiválogatni. A nők mindig háttérben vannak, általában szeretőt / felet / menyasszonyt játszanak, törékenyek, nem tökösek, csak egyszerűen nők.
Szóval, most lássuk, kik az én kedvenceim. A felsorolás hasonló lesz, mint a múltkori pasis fejezetben. Az bejött. :)=

Most, hogy kutatgattam, kiket is szeretnék megemlíteni, rájöttem, hogy régen az volt a bevett szokás, hogy a nők azok, akik elesettek, akiket át kell változtatni, hogy a fővámpírnak legyen hová kipattogtatnia a töltényeit. Aztán valahogy szóba kerültek az olyan csajok is, akik tökösebbek, okosabbak, gyakorlatiasabbak, mint a férfi vámpír, aki epekedik utánuk, mert nem a párzáson jár a fejük. Vannak még azok, akik harcolnak, akik gyerekek, akik gonoszak. Akad sok, és mindenféle kategóriába lehetne tenni őket. Ám, most mégis inkább a múltkori bevett kategóriákat hoznám példának.

1)Kate Nelligan (Lucy, Dracula)
Igazából, ami nekem nagyon tetszett, hogy ők sem azok a kimondottan szép vámpírnők lettek, akik védik a sarjakat, és várják haza a grófot a vadászatból. Vérvörös szemük lesz, hosszú fogaik, és elég kegyetlenek ahhoz, hogy kisbabát gyilkoljanak. Hogy miért beszélek többesszámban? Mert Nelligan mellett meg kell említeni Jan Francist is, aki Mina-t játssza. Mint mondtam, egy vámpír kegyetlen és játszik az étellel. (b-j: Francis, Nelligan)


2)Kristin Bauer van Straten (Pam De Beaufort, True Blood)
Mint a szőke Angelina Jolie. Tényleg ez jut róla eszembe elsőre. De tetszik, hogy van benne némi kékvérűség, és képes a harisnyája miatt hisztizni, amolyan higgadt vámpírvérrel. Semleges hangon beszél, és kissé olyan háttérszereplő, akit nehéz lenne mellőzni. Igazi ragadozó nőstény.

 
3)Salma Hayek (Santanico Pandemonium, Alkonyattól pirkadatig)
Szexi, de tud genyó is lenni. Elvégre királynőféle, vagy micsoda… és még át is változik. Az egész film azért tetszik, mert a vámpírok megmutatják, hogy valójában ők rondák, és élnek az álcázás lehetőségével. Jah, és "hitvány kutya, imádd a lába nyomát!"

 
4) Kirsten Dunst (Claudia, Interjú a vámpírral)
Mindig mondtam, hogy a gyerekek csak elrontják az amúgy jó filmeket. Ebben az esetben nem volt erről szó, és szerintem remek táptalaja volt Laurell K. Hamilton Nikolaos karakterének. Oh, és jól bemutatja, mi megy végbe egy gyerekben, ha vámpír lesz. Talán, meg lehet érteni, miért nem szabad őket vérszívóvá tenni.

5)Kate Beckinsale (Selene, Underworld)
Van, aminek nem kellene folytatás. Ennek a filmnek sem kellett volna, de ez van. Ettől függetlenül Beckinsale hozza a karakterét a negyedik részt leszámítom. Ő az, akire azt mondom, hogy tökös, harcos nő. Vámpírként nekem bejött.
A férfiaknál öten végeztek ebben a mezőnyben. Nálam nőből is kínkeservesen van csak ennyi. Még gondolkodtam, hogy esetleg a True Blood-ból Jessicát is ide veszem, vagy Rosalie Cullen-t, esetleg a Vámpírnaplókból Rose-t vagy Katherine-t. Aztán inkább nem.

Futottak még kategória: róluk inkább nem tudom eldönteni, hogy jók vagy nem jók. A legtöbb könyvben szereplő női karakter is ide sorolandó szerintem.
Vámpírnaplók: Rose, Katherine, Rebekah, Lexi (ebben a sorrendben)
True Blood: Jessica, Sophie Anne
Underworld: Sonja, Erica
Kárhozottak királynője: Akasa, Maharet (nem ebben a sorrendben)
Van Helsing: a menyasszonyok
Twilight: Rosalie, Alice
Vámpírok bálja: Sarah
A Szövetség: Mina (egy-két apró tévedéstől eltekintve, vámpírnak jó volt.)











Vannak azért futottak kategóriások is. Nekem amúgy fél lábbal benne van a Kárhozottak királynőjéből Akasa karaktere, mert ott a színészi játék szerintem gáz volt több esetben. Illetve, vannak még olyan filmek bőven, ahol a nőket nem találták el a vámpírnők szerepére, és mondjuk az eredetileg vígjátéknak szánt filmekben szereplők is ide sorolandók.
A sorozat a teljesség igénye nélkül készült.

Nektek ki a kedvenc női vámpírotok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése