2012. október 10., szerda

Állatkertben voltam


Szerintem, most beszéljenek a képek helyettem.

A nagy állatokról (elefánt, víziló, orrszarvú) azért nem adok képeket, mert bár aranyosak voltak, mégis olyan szomorúnak tűnnek, hogy azt leírni nem lehet.
Illetve, azért sem mutatok meg minden képet, mert készült vagy 300 darab.
Pár képhez azért, fűzök némi kommentet.

Érdeklődő szurikáták. Érdekes volt, hogy a legnagyobb egy szikla tetején ücsörgött, és onnan figyelte a környezetet, hogy nem akarjuk-e őket bántani. A kicsi szurikáta pedig, iszonyatosan édes volt, mert egy nálánál jóval nagyobb ággal próbálkozott játszani. Csak nem sikerült neki.

Az orángután volt a legjobb fej, biztos ő kapja a legnagyobb gázsit az állatok közül. A fejére tett valami farmeranyagot, majd felemelte a bal kezét úgy, mintha azt mondaná „haladjatok, arra van az irány, menjetek már innen”. Amikor pedig látta, hogy mindenki fényképezi, meg nem mozdul senki, megvakarta a fejét, és rácsapott a combjára, afféle „nabazdmeg” stílusban.

A ragadozók ketrecén kívül mindenhol voltak kacsák. Ők voltak a bebíró madarak, akik így szeretnék megszerezni a kaját és a világuralmat.
Pózoló kismajom. Mindenfelé ugrándozott, de ahogy észrevette a telefont, megállt, kihúzta magát, lemerevedett, mikor elkattant a kép, futott a szőlőért. – Érdekes volt, hogy a szőlőnek kiköpte a magját, és a héját. Lehet, hogy utóbbiban van a vitamin, de tudhat valamit.
Így döglik a lajhár… mind a négy. Igazából nem. Aludtak, de azért megsimogattam az egyiket, aki még tartotta is nekem a fejét.

 Láma
 
Maki

Sivatagi róka

 Teve
A tigrisek feladták a kiképzést. Meg úgy általában a nagymacskák.
Volt egy furcsa dolog. A kígyók kiböktek maguknak. Az egyik terrárium előtt, ha jobbra mentem, jött velem a kígyó. Ha balra, akkor arra. Ha hátráltam, akkor közeledett az üveghez. Most két dolog van. A ruhám színe miatt azt hitte, hogy rokon vagyok, vagy felismerte bennem a potenciális vacsorát. De a többiek is lélegzetvisszafojtva nézték, mi kerekedik ki belőle.
Mindenesetre, nem szerettem volna, ha eltűnik az üveg.


Mr.A-nak a rájáknál volt egy furcsa esete. A rája kapcsolatot akart vele teremteni. Az akvárium oldalán felúszott, de csak előtte, és ott volt nagyon sokáig. Mr. A beszélt hozzá, és csak akkor ment el, amikor befejezte a dumát.
Láttam fóka mókát. Irtó édesek voltak, ahogy csinálták a finom falat reményében a gyakorlatokat. Vizes is lettem, mert lefröcsköltek, de megérte!
Azóta szeretnék egyszer én is puszit kapni egy fókától. :)

Sok élménnyel lettem gazdagabb, amiről szerintem úgy nem lehet nyilatkozni, hogy csak leírom, mi történt. Némely eseményhez, állatkához személyes kontakt kellene.

Voltatok idén állatkertben? Kedvenc állat?

2 megjegyzés:

  1. kedvencem a jegesmedve:D
    Nyiregyházi Állatpark

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A jegesmedve aranyos. Utóbb a negyven fokos hőségben ő volt az egyetlen aktív állat. :)

      Oda is szeretnék elmenni.

      Törlés